Wtorek i Środa 02. 06. 2020 r.
Cel lekcji : analiza i interpretacja fragmentów utworu Szekspira.
Jeśli masz drugą część podręcznika, otwórz go na stronie 168 i przeczytaj fragmenty utworu.
Jeśli nie wejdź tutaj
Przeczytaj:
Akt 3, scena 2 - rozmowa Marty z Julią
Akt 3, scena 5- rozstanie Romea i Julii
Odpowiedz w zeszycie na pytania.
1. Wymień cechy charakteru Julii, które ujawniły się podczas jej rozmowy z Martą.
2. Jak Romeo i Julia postrzegali łączące ich uczucie - odpowiedź na to pytanie zilustruj przykładami z tekstu.
3. Co oznaczało dla kochanków wygnanie Romea z Werony?
4. Wskaż środki wyrazu artystycznego zastosowane w pożegnalnej rozmowie kochanków w scenie piątej trzeciego aktu. Jaką pełnią funkcję i jaki nastrój budują.
5. Wskaż przeszkody, jakie napotkali kochankowie z Werony podczas walki o spełnienie swej miłości. Czy wynikały one wyłącznie z ich sytuacji rodzinnej i nieszczęśliwych zbiegów okoliczności?
Piątek 05. 06. 2020 r.
Spotkajmy się na teamsie, aby sprawdzić poprawność Waszych odpowiedzi i dalej omówić utwór.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Akcent wyrazowy w języku polskim
Cele lekcji: poznanie zasad prawidłowego akcentowania wyrazów. Poniedziałek 15. 06. 2020 r. Akcent wyrazowy – wyróżnienie za pomocą śr...
-
Witam, podaję rozkład jazdy na najbliższe trzy dni, ponieważ od środy mamy przerwę świąteczną. Wiecie już, że arkusze egzaminacyjne są ...
-
Temat: Dobry obywatel według Jana Kochanowskiego - Pieśń V Cele lekcji: zapoznanie z fragmentami twórczości J. Kochanowskiego, analiza i ...
-
Podaję rozwiązania do testów czytania ze zrozumieniem. Podobnych zadań możecie spodziewać się na pracy klasowej. Test sprawdzający umieję...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz